LOGOPEDIE binnen school

Binnen onze school heeft een logopediste haar praktijkruimte.  Kinderen van onze school die onder behandeling staan van deze logopediste profiteren van korte lijntjes in overleg en samenwerking tussen logopediste en leerkracht.

Vergoeding
De logopedische behandeling op school wordt vergoed door de basisverzekering.

even voorstellen

Binnen onze school heeft zich een locatie van Logopedie Noord-Enschede gevestigd.
Wanneer uw kind problemen heeft op met de taal, auditieve problemen, lezen en spelling moeilijk vindt, woorden slecht uitspreekt en moeilijk te verstaan is of wanneer uw kind stottert kunt u bij hen terecht. Ook kinderen met problemen op het gebied van afwijkende mondgewoonten, zoals: duimzuigen, slissen, speenzuigen en nagelbijten hebben baat bij logopedie.
Als u niet zeker weet of uw kind bij de logopedist aan het goede adres is, kunt u altijd contact opnemen voor een adviesgesprek.
Doordat de logopedist aanwezig is binnen de school is er veel ruimte voor overleg met de leerkrachten; een goede samenwerking heeft een positief effect op de logopedische behandeling.  Logopedist en leerkracht kunnen aansluiten bij de behoeftes van het kind en logopedie kan aansluiten bij hetgeen dat in de klas ook aangeboden wordt. Een tweede voordeel is dat uw kind direct uit de klas bij ons kan komen en het bezoek niet onnodig lang duurt vanwege reistijd. Hierdoor mist uw kind niet veel van de lessen op school maar krijgt het wel de zorg die nodig is.
Heeft u vragen of wilt u een afspraak maken ? U kunt contact opnemen met de leerkracht van uw kind maar u kunt ook zelf de logopedist bellen of mailen.

Bellen kan naar: 06 14 67 58 94 of u kunt een e-mail sturen naar: mvanzantensolleveld@gmail.com Voor het maken van een afspraak heeft u geen verwijzing nodig van uw huisarts. U kunt rechtstreeks contact met ons opnemen. De kosten voor logopedie worden bij kinderen tot 18 jaar volledig vergoed door de zorgverzekeraar.
Op dinsdag is Marjolijn van Zanten Solleveld aanwezig.
Maaike Bakker is aanwezig op maandag, woensdag, donderdag en vrijdag. Er is dus genoeg ruimte om uw kind met logopedie te ondersteunen wanneer dat nodig is.